Що таке мікрофонний передпідсилювач і як його підключити до звукової карти

Дата публікації 28.10.2016.

Звукове обладнання останнім часом поповнюється сотнями інноваційних моделей, які здатні поліпшити якість звуку, вокалу, записи композицій. Обсяг звукової техніки надзвичайно широкий, тому новачкам в такій нелегкій пошуку «а що ж мені потрібно?» Розібратися вкрай важко. Це стосується як різних мікшерів для музичних інструментів, так і додаткового обладнання до мікрофонів. У цьому огляді ми поговоримо про ключові принципи роботи на зовнішній підсилювач для мікрофона, а також розберемося з основними його завданнями, позначимо, який мікрофонний передпідсилювач краще і як його підключити.

Що таке мікрофонний передпідсилювач і як його підключити до звукової карти
  • Мікрофонні попередні підсилювачі: принцип роботи, особливості 

    В цілому, суть поняття «попередній» криється вже в його назві. Приставка «перед» вказує на те, що дане обладнання тільки готується грунт для подальшої роботи мікрофонного обладнання. Це те ж саме, що і дошкільник - дитина, який тільки готується піти в школу. Таки з цією технікою: предпідсилюючі моделі, підключені до мікрофона (або до іншого обладнання, про що ми скажемо нижче), готують аудіо сигнал ще до того, як той піде на різне устаткування або основні показники потужності підсилювачі.

    Принцип роботи підсилювача полягає в тому, що дане обладнання перетворює слабкий сигнал мікрофонної техніки в лінійний. Якщо говорити мовою технічним, фізичним, то попередній збільшує напругу без істотних змін в силі струму. В цілому, дані моделі істотно поліпшують якість звучання - як мікрофонів, так і музичних інструментів, зокрема, гітар.

    У багатьох досвідчених користувачів звуковим обладнанням найчастіше виникає логічне запитання, а чи потрібні взагалі додаткові підсилювачі? Адже в сучасному обладнанні (в звукових картах, наприклад) вже вбудовані такі моделі передпідсилювачів. В принципі, відповідь на це питання криється в виробничому, фінансовому полі. При розробці звукових карт виробник для зниження вартості випущених моделей жертвує будь-яким елементом. Дуже часто в таку «жертовну» категорію потрапляють саме вбудовані підсилювачі. Адже завдання звукових карт або мікшерів полягає зовсім в іншому призначення, тому найкращим варіантом для виробника є оснастити моделі дешевшим предпідсилюючий обладнанням.

    І остання загальна особливість такого обладнання полягає в тому, що моделі є актуальними не тільки для мікрофонної техніки, а й для інструментів, наприклад, для гітари. Іншими словами, вибравши і купивши одну модель підсилювача, ви зможете використовувати його як для гри на гітарі і для запису голосу.

    Різновиди сучасних мікрофонних передпідсилювачів 

    Сучасні моделі даної техніки, як і будь-яке інше звукове обладнання, має свої окремі типові моделі. Передпідсилювачі діляться на транзисторні і лампові. Варто трохи докладніше зупинитися на кожному з них.

    У лампових моделях за якість звучання відповідають, виходячи з назви, так звані лампи тармоелектронного типу. Дане обладнання у багатьох фахівців в розмовній термінології називаються «фарбуючими», іншими словами така техніка надає звучанню мікрофона якусь легкість, відкритість. Лампові підсилювачі зраджують звуку характерні темброві особливості, під час виконання випинаються більш чітко середні частоти.

    У транзисторних передпідсилювачах в ролі основного перетворювача якості звучання виступають ... транзистори. Просто і зрозуміло. У професійній термінології транзистори називаються операційними підсилювачами. В цілому, принцип їх роботи досить схожий з ламповими моделями, проте ефективність їх перетворення більш конкретна, в них менше виділяється тепла (звучання лампового обладнання ще називають «теплим»). На відміну від своїх найближчих конкурентів моделі на транзисторах перетворять сигнал в більш послідовному процесі.

    Є ще й інші моделі - так звані гібридні або комбіновані. Вони поєднують в собі особливості лампових і транзисторних передпідсилювачі. Наприклад, модель Summit Audio 2BA-221, де вхідний каскад оснащений транзисторним звучанням, а вихід застосовується регулятор лампового підсилення. У комбінованих моделях, відповідно, досягається наступний результат: більш швидкі реакційні дії і чистота звучання, характерні для транзисторів, і одночасно теплота і насиченість звучання лампових моделей.

    Переваги транзисторних і лампових передпідсилювачів 

    Отже, в тому випадку, коли голос є досить тонким і для нього потрібна особлива характерність і густота, то оптимальним вибором для такої ситуації буде ламповий передпідсилювач. Транзисторні моделі, відповідно, підходять для тих випадків, коли голосу необхідно додати прозорості, якісь особливі деталі

    В цілому, вибір тієї чи іншої моделі залежить виключно від вашого, так би мовити, «вуха». Іншими словами ви повинні чітко розуміти, яке звучання вам необхідно. Найкращий, зрозуміло, варіант - це покупка відразу двох моделей предусилителей. Однак така розкіш часто є просто нереальною. Тому слід чітко визначитися з цілями і особливостями майбутньої звукозапису. Можна зорієнтуватися на комбінований (гібридний варіант) предпідсилюючих моделей, однак тут ви не зможете домогтися окремо ефектів транзисторних і лампових підсилювачів, а тільки в комбінації.

    Підключення передпідсилювачів 

    Підключення предпідсилююче обладнання, якщо говорити формально, здійснюється за допомогою спеціальних кабелів, наприклад, з XLR роз'ємами. Однак складність полягає в комбінації підключення різної техніки, особливо якщо ви використовуєте відразу декілька мікрофонів і одночасно інструменти. Експерименти в цій області безмежні. Крім того, все залежить від якості обладнання: не тільки від якості безпосередньо на зовнішній підсилювач, але і від якості мікрофона, інструменту та інших додаткових звукових систем.

     

Якщо Вас зацікавила стаття, Вам буде цікаво довідатися про ці товари: